Čtyři druhy vozítek

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

Tématem dnešní lekce byly 4 druhy vozítek. Důvodem tohoto tématu bylo, aby si děti vyzkoušeli, jak s novou Lego® sadou pracovat při konstrukci robota na kolečkách. Nová sada neobsahuje ozubená kolečka, která byla u dětí tolik oblíbená. 

Každý dostal záznamový arch testování. Po sestrojení vozítka podle návodu bylo za úkol sestavit program na jízdu vpřed, couvání, zatáčení a překonání překážky. Každé vozítko se testovalo, zda úkol splní. Autoři výsledky zapisovali do tabulky. 

VOZÍTKO Č.1 : jednoduchý stroj se 2 koly a zadní oranžovou tyčkou. Ta sloužila jako stabilizační prvek, aby robot byl schopen jízdy. Pokud by tam oranžová tyčka nebyla, mozek robota by se otáčel o 360 stupňů a vozítko by nejelo. 

VOZÍTKO Č.2 : pevnější konstrukce kol k mozku robota. V zadní části 2 lyžiny, které lépe kopírovali jízdu vozítka. Výsledný pohyb byl přesnější hlavně u zatáčení. 

VOZÍTKO Č.3 : v zadní části otočné dvojkolo, zase stabilizační prvek. Vzhledem k domu, že zadní kola se dokázala otočit i na plochu disku, vozítko bylo schopné překonat vyšší překážku. ,,Nejdokonalejší,, konstrukce ze všech vozítek👍. To se zhodnotilo na závěr testování. 

VOZÍTKO Č.4 : stabilizační prvek v zadní části vozítka byl nápomocný pří překonávání překážek, ale nebyl dostatečně funkční jako u vozítka č.3. Bylo to dané jeho tvarem a malou výškou. Zadní čtvereček se zasekával o vyšší překážky. 

Díky skvělé spolupráci ve skupině jsme si ukázali, jaký je rozdíl v náhonu na přední kola a v náhonu na zadní kola ( stabilizační prvek byl vepředu při jízdě a kola vzadu). PERFEKTNÍ PRÁCE!!! Děti si dokázaly vysvětlit, proč něco nefunguje a proč ano. 

Mám pro Vás i výsledky testování. Velká pochvala všem. 

Ani mě nepřekvapilo, že byl i čas na stavbu vlastního vozítka / stavbu garáže / inspiraci na stavbu kočičky na kolečkách / futuristický vrtulník apod. S velkou radostí se musím pochlubit fotkami. 

Těším se na další lekci. 

Hanka Vítková

Lektor kroužku Lego® robotiky