Zdravím rodiče zličínských programátorů,
dnešním tématem lekce byla větrná elektrárna. Na začátku jsme si vyjmenovali 4 základní přírodní živly a poté jsme specifikovali, které z nich využíváme k výrobě elektrické energie.Proudění vzduchu se využívá jako obnovitelný přírodní zdroj k roztočení vrtule větrné elektrárny. Seznámili jsme se s jednotlivými částmi větrné elektrárny a naučili jsme se slovo generátor i jeho nepostradatelný význam. Teorii jsme ukončili tím, jak se elektřina dostává až ke koncovým uživatelům.
Samotná větrná elektrárna byla postavená rychle. V programování nám posloužila si zopakovat programovací bloky z minulé lekce a přidali jsme k tomu ,,barevnou kostku,, , která svítila podle programu každého autora. Tato barevná kostka není schopna svítit pouze jednou zvolenou barvou. Vzhledem k tomu, že se skládá z 9 čtverečků, lze ji také naprogramovat tak, aby každý čtvereček svítil jinou barvou. Proto každá dvojice si vytvořila svůj vlastní vzor barev na barevné kostce.






Každá větrná elektrárna je označena signálním zařízením, aby do ní nenarazilo letadlo. Bylo tedy nezbytné, aby se barevná kostka vhodněji umístila na elektrárnu, aby nedošlo ke srážce letadla s vrtulí elektrárny. To se všem moc povedlo.


Diskutovali jsme o možnosti využití této konstrukce ve stavbě jiného robota. Děti napadlo, že by to mohl být mixér, vrtulové letadlo, vrtulník, mlýn, větrák, kolotoč atd. Díky těmto nápadům se 2 elektrárny přestavěly na kolotoč ( viz fota ). Jeden kolotoč měl pohyblivé ,,kabinky,, jako na ruském kole. Ostatní roboti zůstali elektrárnami, u kterých se dostavěl domeček pro opraváře a krajina.


Měli jsme všichni radost z odvedené práce, že jsme opět natočili video, abychom se s radostí mohli podělit s Vámi rodiči. Koukněte.
Těším se na další lekci
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotiky