Zdravím rodiče zličínských programátorů,
týden uběhl jako voda a je tu v pořadí třetí report z lekce Lego® robotika. Tuto lekci jsme věnovali tématu automatické vstupní brány.
Tentokrát do konstrukce byla zakomponována barevná kostka, se kterou jsme pracovali minulou lekci. Přidali jsme k tomu optický senzor, jehož funkce spočívala v rozpoznávání barev. Na základě rozpoznané barvy reagovala rozsvícením barevná kostka, aby návštěvník věděl, zda může projít bránou s platným lístkem či nikoliv.
Přemýšleli jsme, zda automatickou bránu známe z reálného života. Děti se zamyslely a hned se dostavil výsledek. Tento princip fungování děti znají z parkovišť u obchodních center, při vstupu do bazénů, při otevírání hotelových pokojů, z letiště, ze zábavných parků apod.
Jakmile brána byla postavená, vytvořili jsme 3 druhy lístků. Červená barva lístku znamenala neplatný lístek, zelená barva lístku znamenala platný lístek a žlutá barva lístku znamenala nutnost zavolání obsluhy objektu. Lego panáčci se postavili do fronty s lístkama v ruce a snažili se projít branou. Jak bývá zvykem, došlo i k individální úpravě zpracování zadání. Nedokážete si představit, jak to fungovalo? Tady je první video z lekce.
Na co by nám byla vstupní brána, kdyby za ní nic nebylo. Děti dostavovaly objekt za branou. Vzniklo kino, muzeum příšerek, zábavný park s fontánou, bowling a bazén.





Opět skvělá práce👍.
Těším se na další lekcí
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika