Halloween

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

dnešní lekce Lego® robotiky pro děti se trefila do datumu 31/10, přesně do dne, kdy se v anglosaských zemí slaví Halloween. Řekli jsme si, proč se slaví, co to znamená a jaké tradice s tímto svátkem spojujeme. Nedalo mi to a dětem jsem připomněla tradici v ČR – Dušičky. Přiblížili jsme si, co tyto dva svátky mají společného. Došlo také na řeč o tradicích v Mexiku či Španělsku. Děkuji dětem za jejich příspěvky k tématu. 

Náplní této lekce byla dýně s koulejícíma očima a houpající se pavouk. Děti si vyzkoušely novou konstrukci, kdy jedním motorem ovládaly pohyb 2 očí v dýni i pavouka. Tady jsme si vysvětlili význam gumičky spojující 2 kolečka, stejně jako řetěz spojuje 2 ozubená kolečka na kole. Nohy člověka se stávající pohonem při jízdě na kole, v našem případě pohon byl opravdu elektromotor. Na tuto konstrukci byla připojena tyčka, která hýbávala pavoukem.

Tentokrát naší lekci navštívil ,,zlý halloweenský duch,,. Ptáte se proč? Protože při rozpohybování robota došlo k jeho rozpadu. Já měla úplné zatmění mozku a nebyla jsem schopná přijít na příčinu. Děkuji všem dětem, kolik energie do projektu vložily. Ani ony nepřišly na zlepšovák, který by pomohl k lepší funkčnosti robota. 

Vyprávěla jsem dětem, jak tento projekt vznikal. Moc mi nevěřily, že byl opravdu funkční, proto posílám domácí video, že to funguje. Ukažte ho prosím dětem. 

Plánovaná zábava, naučit se nahrávat do programu vlastní zvukový doprovod, se bohužel nekonala. Děti prostě nevzdaly snahu robota bezchybně zprovoznit. Pozitivním výsledkem byla skutečnost, že nakonec každá dvojice robota opakovaně dostavěla a mohla jsem Vám je alespoň nafotit.

Věřím v zábavnější další lekci. 

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika