Zdravím rodiče zličínských programátorů,
dnešní lekce byla netradiční, protože mě k ní inspiroval jeden student z jiné skupiny. Věnovali jsme teoreticky i prakticky fitness cvičení.
V rámci tohoto tématu jsme se věnovali břišním svalům. Na anatomickém obrázku jsme si jednotlivé svaly břicha ukázali a řekli si jejich funkci. Co je to fitness centrum jsme vynechali a vůbec jsme nediskutovali, proč fitness centra nejsou úplně vhodná pro děti bez odborného vedení. Co je fitness, všichni věděli i mnozí vyzkoušeli na venkovních fitness hřištích. To by byla ale nuda, postavit jenom cvičící roboty. Proto součástí lekce byly i podložky, míček a hrazda ve futrech dveří, aby si děti mohly vyzkoušet, jak náročné je posilovat břišní svaly. Ty jsme posilovali hlavně z toho důvodu, aby nám moc nepovolily před blížícím se náporem v pojídání vánočního cukroví. 😉
V našem fitness centru jsme měli 3 konkrétní roboty. Každý cvičil jiný cvik na břišní svaly a na své podložce měl počítadlo, které mu počívalo počet cviků i série konkrétního počtu cviků. Konstrukce těla robota byla napojena na elektromotor, který zajišťoval ,,posilovací pohyb břišních svalů,,. V HUBu zůstal jeden volný port, proto měl každý robot své počítadlo. Na něm si děti ukázaly různé možnosti programování barevné kostky. Nakonec se z robotů stali trenéři dětí, kteří s nimi cvičili. Každá dvojice si vybrala, kterého robota chce stavět.
Trenér č.1: SEDY – LEHY
- Barevná kostka svítila bíle a počet rozsvícených červených čtverečků znázorňovala počet sedů-lehů ve třech sériích tzn. celkový počet sedů-lehů byl 15.
Trenér č.2: PŘITAHOVÁNÍ KOLEN K HRUDNÍKŮ
- Barevná kostka zhasnutá a počet rozsvícených modrých čtverečků znázorňovala pohyb přitažených kolenou k hrudníku a povolení nohou. Naprogramované byly tři přitažení v jedné sérii tzn. Čísla na kostce byla 1-6.
Trenér č.3: ROTACE DO STRAN S DRŽENÍM MÍČKU V DLANÍCH
- Barevná kostka svítila oranžově a počet zhasnutých čtverečků znázorňovala počet rotací (1 rotace = otočení doprava i doleva). Naprogramováno bylo 5 rotací v jedné sérii.
Barevné kostky se někdy individuálně lišily oproti originálnímu programu podle toho, jak to chtěl autor robota. Byla to velká zábava, která se opět musela natočit.
I děti si pořádně zacvičily. Zkoušely cvičit i v tempu robota a vydržet celou dobu. Alespoň jeden cvik vyzkoušeli všichni. Lekce utekla snad rychleji než obvykle. Co by to bylo za lekci, kdyby chyběla fotodokumentace. Tady je.






Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotiky