Vrtulník nebo helikoptéra?

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

dnešním tématem lekce se konečně stal vrtulník.

 Řekli jsme si, proč vrtulník je druh rotorového letadla a proč musí mít ocasní vrtuli. V jakých profesích se tento typ letadla využívá. Museli jsme si objasnit, podle čeho a jak vrtulníky dělíme. Chvilku jsme diskutovali, zda vrtulník a helikoptéra znamená to samé. Novinkou pro děti byl řecký původ slova helikoptéra. Chvilku trvalo než se dětem vybavilo slovo heliport, přistávací plocha pro záchranné vrtulníky na střechách výškových budov. Pro některé to byla úplná novinka.

Stavba samotného vrtulníků nebyla až tak složitá, protože nebyla úplně dokonalá. Základní robot měl dvoukřídlou vrtuli, která se musela přestavět na čtyřkřídlou a musela se dostavět ,,bezpečná,, kabina pro pilota. 

Vrtule helikoptéry byla poháněna elektromotorem. Aby mohl vrtulník bezpečně přistávat, namalovali jeho konstruktéři heliport. Pohonem pro létání tohoto robota se stala dětská ruka. Bylo zapotřebí nastavit program tak, aby se vrtule pomalu roztáčela do svého maxima na vzlet a poté ze svého maxima se zpomalovala na přistání. 

Musím pochválit Sunivu s Ondrou, kteří nakreslili heliport s LED osvětlením po obvodu kruhu v zimním období, aby nákres odpovídal skutečnému počasí. (viz foto nad odstavcem). Také vymysleli moc hezký příběh s kočkou a vrtulníkem. Bohužel nahrávka na video byla komplet rozmazaná. Moc se omlouvám, ale klip se mi z nahrávky nepovedlo udělat.

Zároveň si neodpustím vyzdvihnout nápad Vidora, který dokázal do vrtulníku sám zakomponovat světlo a s Vojtou postavili konstrukci výškové budovy, na kterou jsme umístili heliport. 

Také musím pochválit Honzíka s Adámkem, kteří dokázali roztočit ocasní vrtuli pomocí elektromotoru. 

Tady je důkaz

Těším se na další lekci. 

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotiky