Zdravím rodiče zličínských programátorů,
na první lekci roku 2024 jsem vyhlásila volnou hodinu s podmínkou, že na jejím konci musí být postavený robot s elektronickou součástkou. A nesmí chybět možnost ho ovládat programem v tabletu. Zároveň se dětem splnilo přání, že si konečně mohou nahrávat vlastní zvukový doprovod k robotovi. Protože nám chyběli 2 kamarádi a já měla s sebou jeden set navíc, neplánovaně se povedlo, že každý mohl pracovat úplně samostatně. Na konci lekce každý představil svého robota celé skupině . Já si dělala poznámky, abych byla schopná Vám interpretovat výsledek.
PÉŤA
Maják: celá konstrukce byla krásně maskovaná za bílými deskami, aby to věrohodně vypadalo jako maják i s mořem kolem něho. V majáku se točil senzor barev zleva doprava a zpět. V tomto případě svítil bílou barvou jako světlo. Zkoušeli jsme kam až dosvítí, když jsme zhasli v učebně. Osvítil poměrně velkou plochu vzhledem k velikosti. U majáku byla i písnička, která připomínala přímořskou atmosféru. 👍



TOMÁŠ ST.
Bojová formule: konstrukce auta ve tvaru formule. Přední část obsahovala střely, jedna dokonce byla skrytá pod červenými kostičkami. Zadní kola poháněna 2 elektromotory. Bojová formule jezdila dopředu. 👍



MATYÁŠEK
Pes BELLA: robot v podobě pejska s konstrukcí pohyblivých uší. Bella dokázala točit hlavou kolem dokola na jednu stranu až jí i upadla. 🤣 Na krku měla svítící obojek, aby se neztratila ve tmě. Na obojku byli dva barevné světelné vzory. V programu nechyběl ani zvuk psího štěkání. 👍



TOM K.
Válec: autor robota vsadil na jistotu a postavil válec. Věnoval se programování, tudíž válec jezdil dopředu, dozadu a točil se. Při jízdách vpřed i vzad se občas roztočil samotný válec. Na hladkém lině to hodně prokluzovalo, gumové komponenty nešlo použít díky jejich velikostem a možnost přidat tam gumová kola zase nešlo, protože se potom válec vůbec nedotýkal podlahy. 👍



LUCKA
Brána do barevného města: elektromotorem ovládaná vrata, která po otevření odkryla barevné město s 5 domečkama a barevně dlážděnou cestou. Na konci města blikala barevná kostka ve dvou vzorech. Autorka nám ke svému robotovi řekla jenom to, že je to barevné město. Děkuji za nápad, neovlivňovat ostatní svou představou. Měli jsme možnost si robota pořádně prohlédnout a říct, co v něm vidíme. Moc pěkná aktivita. 👍





TOMÁŠEK SK.
Žabka: žabka se zeleným tělem a vypláznutým jazykem. V detailu si všimněte malé kamarádky žabky. Vypláznutý jazyk měl svůj význam. Žabka čekala na návnadu v podobě barevných kostiček. Ve své puse měla barevný senzor. Na zelenou návnadu reagovala pohledem do stran (otáčení očí zprava doleva), na modrou návnadu otáčela očima doprava, na střed, doleva a na střed. 👍



Děkuji za inspirativní lekci a těším se na další.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotiky