Zdravím rodiče zličínských programátorů,
na dnešní lekci jsem vyhlásila lekci fantasie 😉. Volnou hodinu s podmínkou, že na jejím konci musí být postavený robot s elektronickou součástkou. A nesmí chybět možnost ho ovládat programem v tabletu. Jsme totiž přesně v polovině kurzu!!! Na konci lekce každá dvojice svého robota představila celé skupině . Já si dělala poznámky, abych byla schopná Vám interpretovat výsledek.
VOJTÍK & NIKI
TROLEJBUS : dokonalá konstrukce s realistickými prvky trolejbusu jako např. pohyblivé sběrače v podobě zahnutých oranžových kostiček. Uvezl maximálně 40 osob – pro pohon 4×4 žádný problém. Po celou dobu jízdy svítilo přední světlo, které bylo možné natočit ve směru jízdy do zatáčky. 👍



ADÁMEK & TOBÍK
AUTO jménem FORMULE : speciální model auta s otočnou sedačkou poháněnou elektromotorem. Sedačka se točila kolem dokola. Druhý elektromotor v robotovi zajišťoval pohon 4×4. Přesto bylo auto nepojízdné, protože došlo ke špatné volbě kostiček na upevnění spojovacích tyček u kol. Tyčky se ve zvolených kostičkách nemohly otáček. Skupinově jsme se na celou situací zamysleli a děkujeme klukům, že nám dali hádanku, proč jim auto nejede.👍



HONZÍK & ONDRA
VÝSTAVNÍ SÍŇ : skleník se vzácnou rostlinou, který sloužil jako výstavní síň. Bylo možné na něm otevírat části skleněných vikýřů, aby vzácná rostlina dobře rostla a návštěvníkům se dobře dýchalo. U skleníku byla umístěna moderní hlídací kamera, která výstražným zvukovým signálem upozorňovala na nebezpečné lidí v modrém oblečení. 👍



SUNIVA & TOMÁŠEK
DVOUPATROVÝ AUTOBUS : vyrobený v Americe. Byl určený na vyhlídkové jízdy po New Yorku pro turisty. Maximální kapacita je 14 osob. Díky dokonalé konstrukci pohonu 4×4 by dvoupatrový autobus dojel prý určitě i do Prahy. Jízda vpřed i couvání bylo naprogramováno. V horním patře autobusu byl reproduktor, ve kterém se pouštěla hudba nebo mohl řidič komentovat vyhlídkovou jízdu. 👍



THEO & SUYASH
AUTOBUS : extra dlouhý autobus se 6 kolama. Pohon na zadní kola, směr jízdy vpřed. Nástupní dveře byly označeny červenou barvou. V kabině řidiče byl nově vyvinutý typ volantu. Cestující mohli využívat zastřešené části autobusu, v létě i části s otevřenou střechou. 👍



Byla to pro mě inspirativní lekce, za kterou všem dětem moc děkuji.
Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika