Martínkova kočka

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

dnešní lekce byla VÝJIMEČNÁ!!!  Ptáte se proč? Protože byla dvanáctá v pořadí a tím pádem poslední z prvního pololetí kroužku Lego® robotika. Další výjimečnou věcí byl obsah lekce, který zaplnil studentský projekt a celou lekci vedl Martínek

Martínek připravila komplet celou lekci pro své kamarády. Tématem na robota se stala KOČKA.

Téma si zvolil samostatně, kočku postavil podle sebe tzv. z čistého stolu, vytvořil program a já jsem byla nápomocna pouze v přípravě stavebního návodu pro skupinu, jak je na něho zvyklá. Zasedla jsem do lavice, vytvořila jsem dvojici a celou lekci jsem si užila z pozice dítěte😉. 

Na začátku nás Martínek seznámil s robotem kočka. Inspirací pro tvorbu tohoto robota mu byly jeho vlastní kočky. Černý kocour Felix, který svým výrazem a povahou připomíná rasu bombay. A také mourovatá kočka Žofie. Děti měly zvídavé otázky, na které Martínek bravurně odpovídal. Ovšem nepadla otázka, jak dlouho mu trvalo robota postavit a teď mě mrzí, že jsem se nezeptala ani já. Děti měly otázek mnoho, protože takovou lekci ještě nezažily, ale dlouho to nezdržovaly a pustily jsme se do stavění. 

Robot kočka otáčel ocasem různou rychlostí doprava i doleva pomocí elektromotoru. Pohyb ocasu byl závislý na barvě, kterou zbystřilo kočičí oko v podobě barevného senzoru. Kočka také natáčela hlavu do strany díky kloubu v krku. 😉 Během stavění robota se Martínek věnoval nákresu programu na tabuli. Mistrovsky nakreslil programovací bloky, tudíž se ani děti neptaly, co je to za programovací blok. Na první pohled bylo dětem vše jasné. 

Do programů byly zakomponované i zvuky, kterým děti věnovaly největší pozornost. Oblíbenost této aktivity stále drží prvenství. Musím ale podotknout, že všichni bez rozdílu akceptovaly Martínkovo zadání a výsledek byl perfektní. Koukněte na video z lekce. 

Na focení tohoto robota měla každá dvojice možnost si vybrat pelíšek pro svou kočku, kterou si libovolně pojmenovaly. Na výběr z pelíšků byl košík, deka, ručník, polštář a postavený pelíšek z Duplo® kostek podle vlastní fantasie. 

Na závěr došlo k bodovému hodnocení projektu se slovním komentářem.  Bodové rozpětí bylo 1-10 (1= vůbec nelíbilo, 10=maximálně líbilo). Výsledek : 10; 10; 10; 10; 10; 10; 9; 10; 10; 10*. Velmi povedený projekt s nádherným hodnocením. Děti nejvíce ocenily téma robota, doplňkové aktivity a zábavu na lekci. 

VELKÁ GRATULACE MARTÍNKU!!!

Těším se na další lekci

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika