eMHáDéčko

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

téma MHD v Praze jsme zúžili pouze na autobusy. Mluvily jsme o autobusových linkách městských, příměstských, nočních i služebních. V jakém číselném rozmezí se nacházejí čísla těchto typů linek, kolik těch linek v Praze vlastně je a kolik je autobusových garáží v Praze. Zajímavostí bylo, že v Praze už jezdí pouze nízkopodlažní autobusy – krátké/kloubové. Na závěr jsem dětem prozrazovala tajemství jednotlivých čísel na autobusu MHD a co znamenají. Například inventární číslo s jeho specifikací, zda je to krátký nízkopodlažní autobus nebo ,,kloubák,, , pořadové číslo, číslo garáže atd. Nikdo už si nepamatujeme, kolik je v Praze zastávek, ale určitě děti vědí, že stálých zastávek je méně než zastávek na znamení a cca 25 zastávek se střídavým režimem. 

Stavěli jsme autobus s barevnými zastávkami. Někdo využil vlastního designu samotného autobusu, všichni stavěli různě barevné zastávky. Na těch autobus zastavoval pomocí senzoru barev. Zopakovali jsme si příkazovou větu pro jízdu dopředu a zastavení motoru. Pro naprogramování barevného senzoru bylo zapotřebí si oživit známou příkazovou větu, kam jsme se dnes naučili vkládat poddefinici na konkretizování programu. 👍 Robot jezdil dopředu, zastavoval na zastávkách a pokračoval v jízdě. 

Bylo potřeba upravit program, aby na zastávkách chvilku čekal. To bylo jednoduché!!! Tak jsme se ještě naučili nahrávat do programu vlastní zvuk v podobě jmen zastávek. 👍. Krátká ukázka do archivu. 

Fotodokumentace každého autobusu.

Také jsme si stihli zopakovat pohon na všechny 4 kola. Otázka zněla: ,,Má autobus pohon na zadní nebo na přední kola?” ,,Na zadní!!!” Pokud bychom chtěli být úplně přesní, tak měl nepovedený pohon na jedno zadní kolo, což nelze považovat na pohon na zadní kola🤷🏻‍♀️. Kluci se snažili autobus přestavět s pohonem 4×4. Povedl se jenom jeden, ostatní se rozpadly. Důležité je, že jsme si to zopakovali a konstrukci ukázali. 

Těším se na další lekci po jarních prázdninách. 

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika