Imago

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

po této lekci jsou děti nabyté vědomostmi o motýlech. Tentokrát byla zajímavější i úvodní teorie, ve které jsme si říkali jednotlivá vývojová stádia motýla: vajíčko-housenka-kukla-motýl, čím se vyznačují, jak dlouho trvají a co se v každé fázi děje. Děti odhadovaly, jak dlouho motýl žije a byly překvapené, že jsou to řádově týdny. Ukázali jsme si velikost rozpětí křídel největšího motýla světa. Povídali jsme si o tom, k čemu jsou nám motýli užiteční. Na závěr jsme se naučili poznávat nejznámější motýly vyskytující se v ČR. 

Následovalo zděšení dětí, když po teorii se dozvěděly, že robota budou stavět podle obrázku bez nápovědy potřebných kostiček. Stavební návod chyběl, proto se motýl stavěl podle finální fotky robota. Přes prvotní zděšení se všem motýl povedl postavit. V programu jsme se naučili, jak ovládat otáčení motoru o půlkruh, čtvrt kruh i ¾ kruhu vyjádřený desetinnými čísly. Motýl díky tomu létal od květiny ke květiny, od květiny ke keři apod. Děkuji Suni, která dokázala naprogramovat několik variant letu motýla, proto jsme jí natočili video do archivu.

Další úkol také děti zvládly na výbornou. Jedna kytka víc vyrostla, prodloužila svůj stonek a motýl musel létat ve větší výšce nad zemí. Zároveň musel nad květinou/keřem chvilku zastavit, aby měl čas si pochutnat na nektaru v květu rostliny. Motýli se mezi sebou i odlišovali designem svých křídel, rostlinou s květem z barevné kostky atd atd. Někteří si motýly pojmenovali na jejich focení. 

OBROVSKÁ POCHVALA VŠEM PŘÍTOMNÝM. TOUTO PŘEDPRÁZDNINOVOU LEKCÍ JSME PROLOMILI ,,KOSTLIVCE VE KŘÍNI,, !!! DĚTI UDĚLALY OBROVSKÝ POKROK. 

Těším se na další lekci po jarních prázdninách.

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika