Elektrorudlík

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

dlouho jsem přemýšlela nad názvem této lekce a nakonec se ujal název elektrorudlík

Stavěli jsme jednoduchého robota, který připomínal většině z nás rudlík na snadnější přemísťování nábytku// věcí// krabic. Někomu samotný robot připomínal ještěrku na převážení palet s nákladem. Ať už v robotovi uvidíte cokoliv, nebylo to to nejdůležitější téma lekce. 

Dnes jsme se většinu času věnovali programování jízdy vpřed a zatáčení, kdy robot obsahuje dva motory. Ty jsou potřeba sjednotit ve směru pohybu, aby nedocházelo k jejich protichůdnému otáčení. Tuhle záležitost už mají děti v malíku. V první řadě byla snaha naprogramovat jízdu elektrorudlíku pod lavicí do písmena S, následovala jízda pod lavicí do tvaru číslice 8.

 Někdo využil nabytých zkušeností z projektu taxík, kdy se objížděla lavice do obdélníku. V tomto případě docházelo v jízdě k ostřejším zatáčkám a trhanějšímu pohybu. Není to chyba, i toto zpracování považuj za perfektní. BRAVO!!!

U tohoto robota jsme si mohli vyzkoušet, jak se změní plynulost jízdy po výměně jednotek v programovacích blocích. Při změně úhlu zatočení a volbou konkrétního počtu rotací motoru došlo k plynulejší jízdě a realističtějšímu tvaru zatáčky. Byla to makačka, ale výsledek stojí za to!!! BRAVO!!! Koukněte…

Tomáš s Luckou se věnovali samostatné aktivitě. Zjišťovali pomocí rudlíku, jak dlouhá je školní chodba ode zdi ke zdi. Výsledek je 69m. 👏 Pokud bychom odhadem připočítali tloušťku obvodových zdí, mohly bychom říct, že ZŠ Zličín je dlouhá necelých 71m od hlavního vchodu až po jídelnu. BRAVO!!!

Děti si samozřejmě dostavily rudlík podle sebe, aby byl schopný převést co nejvíce věcí. Děti se schodly na praktickém řešení: dostavět plošinu vepředu nebo vozík za rudlík. 

Těším se na další lekci. 

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotiky