Zdravím rodiče zličínských programátorů,
na dnešní lekci jsme si postavili jednoduchého robota a hráli jsme si s ním. Po dlouhé době bylo zapotřebí věnovat větší čas hře.
Stavěli jsme Line Tracer. Robota, jehož pohyb je definovaný černou čarou a program definuje pouze rychlost motoru a směr. Veškerá práce robota spočívá v senzoru barev, který rozpoznává, konkrétně v našem případě, černou a bílou barvu.

Řekli jsme si, kde se takový robot využívá a k čemu. Také jsme vymýšleli varianty, které by mohly ovlivnit funkčnost robota. Nápadů bylo mnoho😉. Nakonec jsme zhodnotili, že největší využití by bylo ve skladech e-shopů na převážení zboží do expediční místnosti.
Snadno jsme robota postavili, konstrukce nebyla tentokrát složitá. Děti si praktický vyzkoušely konstrukci stabilizačního kola v zadní části robota, které se pohybovalo zprava doleva na otočném kloubu. Následně děti sestavily dráhu z vytištěných papírů, naprogramovaly samotného robota a hra byla zahájena. Pozorovali jsme pohyb robota, jak krásně kopíruje zatáčky. Do programu jsme zahrnuli i jméno robota, které se zvětšilo přes celý displej tabletu při jeho spuštění.
Dokonce jsme měli možnost vyzkoušet, zda robot chybuje v jízdě, když je černá čára poškozená ( má na sobě nečistoty nebo bílá odřená místa). To se nám potvrdilo.
Někdy byl na dráze nápor a došlo i ke střetu robotů.



Přestože jsme se tentokrát na lekci drželi při zemi, o zábavu bylo postaráno👏.
Všichni robota postavili.





Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotiky