Škodovka F

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

tým dnešní lekce jsme rozšířili o 3 nové kamarády – Míšu, Toma a Alexe. Přišli se zvědavě podívat na průběh lekce se studentským projektem, jehož autorem byl Eriček s tématem ŠKODOVKA F

První informací pro nás bylo, že budeme stavět autíčko na gumičky. Auto bude mít v sobě optický senzor na barvy, které budou určovat jízdu robota. Tvorba autíčka Eričkovi trvala cca 3 hodiny a trochu mu pomáhal taťka. Taťka si totiž také chtěl hrát s Legem® 👍🙃. V otázkách padla jedna zajímavá: ,,Z kolika kostiček se skládá auto?” Eriček počet kostiček neměl spočítaný, ale vyhlásil soutěž. Kdo spočítá kostičky z návodu, vyhraje. Až na výjimky počítali všichni a shodli se na výsledku, tudíž vyhráli všichni zúčastnění. Škodovka F se skládá ze 119 kostiček. 

V průběhu stavění nastal moment chybějících kostiček v setu, protože Hanka při zpracování stavebního návodu zaměnila barvu kostiček a tím pádem počet modrých kostiček neodpovídal obsahu setu. Moc se omlouvám. V návodu byl ovšem jiný připravený chyták v podobě chybějící gumičky. Na ten málokdo přišel, přestože se ve skupině ví, proč gumičky ve stavebních návodech chybí. Přes všechny komplikace dostavěli všichni!!! Eriček si na originální fotky nakreslil Lego® zeď na tabuli do pozadí. 

Po dostavění auta jsme dostali úkol: postavit si 2 červené panáčky, jednoho fialového a jednoho modrého. Určili jsme si dráhu škodovky a panáčky postavili do dráhy. Fialový panáček nám zůstal v ruce, protože dával pokyn k jízdě dopředu. Červený panáček auto zastavoval a modrý přikazoval k couvání, proto byl umístěn až na konci dráhy.  Auto muselo dojet až na konec k modrému panáčkovi, od kterého couvalo zpět na start. První Škodovka F zpátky na startu vyhrávala. 🏆

Na natočení klipu jsme zvolili klasická pravidla štafety, jen závodníky byla auta. Vytvořili jsme 2 týmy s rozhodčím uprostřed. Diváci, fanděte🙏.

Finální hodnocení bylo jednoznačně pozitivní s uděleným plným počtem bodů. Děti ocenily design auta, funkčnost i aktivitu štafetových závodů. Pouze v jenom případě bylo uděleno 9/10 bodů.

Celkové hodnocení tohoto projektu dosáhlo 9,93/10 bodů. Velká gratulace!!!

Těším se na další lekci.

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotiky