Zdravím rodiče zličínských programátorů,
dlouho jsem přemýšlela nad názvem této lekce a nakonec se ujal název elektrorudlík.
Aby téma dnešní lekce nebylo tolik abstraktní, přivezla jsem na ukázku skutečný rudlík. Děti měly možnost vyzkoušet, jak se s ním jezdí. Nezkoušeli jsme, kolik toho uveze. Není potřeba se obávat, že by se děti na něm vozily. 🤓
Stavěli jsme jednoduchého robota, který připomínal většině z nás rudlík na snadnější přemísťování nábytku// věcí// krabic. Někomu samotný robot připomínal ještěrku na převážení palet s nákladem. Ať už v robotovi uvidíte cokoliv, nebylo to to nejdůležitější téma lekce.
Dnes jsme se většinu času věnovali programování jízdy vpřed a zatáčení, kdy robot obsahuje dva motory. Ty jsou potřeba sjednotit ve směru pohybu, aby nedocházelo k jejich protichůdnému otáčení. Tuhle záležitost už mají děti v malíku. V první řadě byla snaha naprogramovat jízdu elektrorudlíku pod lavicí do písmena S, následovala jízda pod lavicí do tvaru číslice 8.
Někdo využil nabytých zkušeností z projektu taxík, kdy se objížděla lavice do obdélníku. V tomto případě docházelo k ostřejšímu zatáčení robota s mírně trhavějším pohybem. U tohoto robota jsme si ovšem mohli vyzkoušet, jak se změní plynulost jízdy po výměně jednotek v programovacích blocích. Při změně úhlu zatočení a volbou konkrétního počtu rotací motoru došlo k plynulejší jízdě a realističtějšímu tvaru zatáčky.
Někomu dvě úvodní zadání nestačila a tak programoval jízdu do tvaru číslice 8 a poté objíždění lavice do oválu.
Tentokrát to byla velká makačka. Všichni zvládli naprogramovat jízdu do tvaru písmene S i čísla 8. BRAVO!!!
BRAVO & velká pochvala těm, kteří elektrorudlíkem objeli i lavici do oválu!!!
Fotky Lego® elektrorudlíku se školním rudlíkem. 😄






Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika