Na úvod jsme si řekli, co to je vesmír a proč je asi nekonečný. Co to je sluneční soustava, jaké planety do ní patří a proč se Pluto už neřadí mezi planety.
Poté jsme využili karet s obrázky planet sluneční soustavy. Technologie rozšířené reality nám umožnila pomocí tabletů ukázat skutečnou podobu // model jednotlivých planet. Tady jsme si mohli říct, proč se sluneční soustava jmenuje právě sluneční. Proč se nám střídá den a noc a zároveň jaro, léto, podzim, zima – děti přesně viděly, jak se co točí a co to způsobuje 😉 Taky jsme si řekli, jak kalendářní měsíc souvisí s délkou oběhu měsíce kolem naší zeměkoule.
Nadešel čas na stavění rakety se satelitem. Raketa startovala v učebně a vzlétala do vesmíru. Navázání signálu s planetou nám zajistil otáčivý pohyb satelitu, tudíž se nemohlo stát, že raketa nedoletí do cíle. V programovacích blocích si děti oživily, jak programovat pohyb rakety, aby se neotáčela kolem dokola. Děti si vyzkoušely, jak programovat odpočítávání startu rakety, které se zobrazovalo na obrazovce tabletu. Pro lepší představu jsme natočili ukázku za celou skupinu.
Na focení jsme využili rozšířené reality, do které jsme roboty umisťovali. Každý si vybral svou planetu na fotku. Jistě sami poznáte nejoblíbenější planety dětí😉.










Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika