Zdravím rodiče zličínských programátorů,
dnešní lekce dopadla nešťastně, přestože jsme stavěli kolo štěstí.
Říkali jsme si, co to kolo štěstí je a kde se používá. Dumali jsme nad tím, k čemu by se princip kola štěstí dal využít. Téma lekce se nezdálo být atraktivní už na začátku, ale úplně taková nuda to zprvu nebyla.
Robot vypadal jako destička rozdělená na 4 menší čtverce. V každém sektoru destičky museli autoři vyjádřit Legem® téma, kterému byl tento sektor věnován. Uprostřed se nacházela barevná kostka. Na té se rozsvítil jeden čtvereček v rohu, který se rozblikával v jednotlivých sektorech. V programování jsme si vyzkoušeli náhodný výběr sektoru neboli náhodné zastavení barevného čtverečku. Abychom všichni pochopili, co daný sektor vyjadřuje, bylo zapotřebí do programu nahrát komentář autorů. Tady došlo k zádrhelu, protože se nedařilo nahrávat vlastní zvuk srozumitelně a dost nahlas bez rušivých šumů😢.
Měli jsme snahu barevnou kostku vyměnit za motor s tyčkou, která se otáčela mezi sektory a také náhodně v jednom z nich zastavovala. Úspěšnost byla 50 na 50. Snažili jsme si naprogramovat, aby se na tabletu objevil popisek sektoru, když v něm rotující tyčka zastaví. Tato snaha dopadla úplně katastrofálně.
Moc se omlouvám dětem a děkuji za jejich velmi slabé hodnocení lekce. Já bych si udělali ještě méně bodů než 4/10. Pokusím se projekt vylepšit, abychom ho zkusili ještě jednou s větším úspěchem.
Každopádně oceňuji, že děti vylepšily design kola štěstí např. pódiem, otáčejícím se kolem apod. Na kolech štěstí byla témata: sportovní aktivity, výběr vaření, výhry apod.






Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika