Zdravím rodiče zličínských programátorů,
s radostným ťukáním písmen do klávesnice oznamuji, že se povedl uskutečnit DOUBLE STUDENSKÝ PROJEKT!!!!
Celou lekcí nás provázeli Daník & Kubík, kteří společnými silami vytvořili robota FORMULI.
Úvodního slova se ujali společně. Jejich příprava byla na celou lekci precizní. Daník vytvořil dlouhý plakát, na kterém jsme si mohli celou lekci opakovat nejdůležitější fakta o F1. První závody formulí byly před 74 lety a soutěží se na autodromech různých tvarů a délek. Formule je jednomístné závodní auto, jehož nejvyšší možná rychlost je 340 km/h. V letošním roce se uskuteční 24 závodů. Nejnebezpečnější trať je dlouhá 7km s 20 zatáčkami. Také jsme se dozvěděli jména nejslavnějších závodníků a v jakých zemích světa se závody F1 jezdí. Zajímavá a obsáhlá teorie vzbudila v dětech zvídavé otázky. Kluci odpovídali společně. Na všechny otázky znali odpověď. 👍
Robot se klukům povedl hned na poprvé během cca 15 minut. Následně ho pouze designové ladili a věnovali se programování. Smekám, protože se POPRVÉ V HISTORII LEGO® ROBOTIKY povedlo vytvořit program ve Scratchi. BRAVO KLUCI!!! Inspiraci našli ve volné lekci kroužku, kdy také stavěli formuli. ,,Inspirací byla i Hanka, která řekla, že bychom mohli postavit robota ze všech kostiček v setu.“ 🥰 Tuto větu nezapomenu do konce života. 🙏🏻
Jste zvědaví, kolik kostiček zbylo v setu? Opravdu malinko!!! Můj šuplík s projektama neobsahuje robota, který by se stavěl s víc kostiček než Kubíkova&Daníkova formule. 👍

Náročnost stavění formule byla určena pro dvojici vzhledem k délce lekce. Bohužel jsme se na lekci nečekaně sešli v nejmenším možném počtu za celý školní rok. Obrovsky mě to mrzelo. Proto se postavili jenom 3 formule. Kubík se zhostil postavení formule, aby byly aspoň 4. U toho i s Daníkem perfektně zvládali pomáhat nám ostatním se stavěním. Program byl dlouhý, obsahoval zvuky formulí při zrychlující se jízdě, zvuk skřípání kol u smyku apod. Naštěstí jsme měli nápovědu na program vytištěnou na papíře.
Daník během našeho stavění ještě stihl připravit překvapení na společnou aktivitu s roboty. Připravil na tabuli ,,tabulky,, týmů. Z čepice jsme si losovali skutečně existující stáje F1, za které jsme jezdili. Hrdě jsme si vylosované stáje umístili na své roboty a byli jsme zapsáni do tabulky. Rodiče … 3 … 2 … 1 … Fanděteeeeeeeee!!!!!!!!
V závěrečném hodnocení děti udělovaly body zvlášť Daníkovi a zvlášť Kubíkovi. Každý z nich dostal plný počet bodů!!! Děti byly nadšené, až se jim občas těžko hledali superlativy, aby se neopakovaly.
Smekám před klukama, jak celý projekt připravili a odprezentovali. Museli tomu věnovat obrovské množství svého volného času. Formule byla ,,vyladěná,, do sebemenšího detailu!!! Bodově nelze ocenit obdivující spolupráci a empatii kluků. Pro své kamarády jsou vzorem spolupráce ve skupině dětí. Férově spolupracují a umí najít kompromisní řešení v nesouladu osob.
DĚKUJI ZA DOUBLE STUDENTSKÝ PROJEKT!!! OBROVSKÁ POCHVALA!!!













Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika