Zdravím rodiče zličínských programátorů,
zábavu na předposlední lekci nám zajistila Anička. 👏🏻👍 My jsme si hráli na karbaníky a vůbec se nám nechtělo jít domů.
Anička mi jednou vyprávěla, jak vlastní karetní Lego® hru a jak se obtížné karty míchat, protože balíček karet se skoro nedá chytit do ruky. Tak málo stačilo, abychom se zamysleli, co s tím? To by byla výzva … vytvořit robota, který by dokázal míchat karty. 🤯 Mozkové závity se nám téměř dvojnásobily, lebka nám naštěstí nepraskla, ale byl to opravdu nelehký úkol. Po dlouhých měsících přemýšlení, neúspěšných pokusů a touze tohle dokázat se povedlo uskutečnit lekci na téma míchačka karet. 💪
Samotný robot by nebyl zábavný, kdyby Anička nevyrobila pexeso z Lego® motivem. Nádherná autorská práce karetní hry, která by stála za vydání a distribuci do světa. Pexeso obsahovalo 12 karet tzn. 6 dvojic. Děti moc neumí míchat karty v ruce, tudíž stroj se využil na plné obrátky. 👏🏻👍
Dvojice hrála vždy 3 kola, aby byl jasný vítěz. Pravda, někdy stačila pouze 2 kola, aby se rozhodlo o vítězi. Následně hráli vítězové s vítězi a poražení s poraženými. Ve skupině jsme přivítali karbaníka Bruna, abychom nebyli v lichém počtu. Brunovi gratuluji z získání jednoho vítězství. Počet vítězství jsme zaznamenávali na tabuli. ABSOLUTNÍM VÍTĚZEM SE STAL KUBÍK. Byla jsem svědkem, kdy soupeř nedostal šanci si otočit kartou. Kubík od začátku otáčel shodné karty.


Hodnocení projektu bylo v superlativech. Děti odmítaly udělovat maximální počet 10 bodů. Udělovaly hvězdičky, nekonečna apod. Já jsem nakonec udělila nekonečno v nekonečnu s hvězdičkou. ☺️ Tento projekt byl famózní v tom, že zajistil soustředěnou zábavu dětí v lavicích a vzbudil v nich silného soupeřivého ducha. Opravdu se nám nechtělo jít domů. VELKÁ GRATULACE!!!





Těším se na závěrečnou lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika