Zdravím rodiče budoucích programátorů ze Zličína,
v úterý proběhla první lekce kroužku Lego® robotiky na ZŠ Zličín. S dětmi už se znám, proto mi dovolte, abych se představila ještě Vám rodičům.
Jmenuji se Hanka Vítková. Pátým rokem působím jako lektor robotiky na ZŠ Zličín. Považuji se za kreativce – ráda vymýšlím věci lidem i dětem a nejenom to. Považuji za důležité, abych byla KAMARÁDKA Vašich dětí, která se oslovuje jménem a tyká se jí na půdě školy i kdekoliv jinde. Ráda bych navázala i komunikaci s Vámi rodiči, ať už mi budete chtít sdělit cokoliv pozitivního i negativního. Jakékoliv zpětné vazby si cením více než-li mlčení.
KONTAKT urgent: 605 997 591
KONTAKT ideál: hanka@fiiiha.cz
Nyní bych Vás ráda detailně seznámila s průběhem první lekce, která proběhla v úterý 1/10/2024. Chci, aby rodiče byli vždy v obraze Na začátku první lekce jsem dětem představila sama sebe a svého parťáka. Ke mě neodlučitelně patří TOBOROGEL ( viz. foto ). Tento robot byl inspirovaný transformerem Primem a stal se maskotem celého kurzu. Zprvu jenom nervózně přešlapoval na místě, ale nakonec udělal pevný krok vpřed stejně jako děti. Bude našim parťákem, který mi pomůže provést děti celým kurzem Lego® robotiky.

Poté jsem položila základovou robokostku. Povídali jsme si, proč je důležité položit základovou Lego® kostku a k čemu nám bude sloužit. Prostě budeme stavět takový pomyslný dům. Od základu až po komín. Co jsme si během debaty slíbili, to jsme položenou rukou na kostce stvrdili. Základová robokostka je také domečkem našeho maskota Toborogela. Děti dostaly specifického Lego® panáčka, kterého by měly nosit na každou lekci!!!

Následovalo nezáživné seznamování s Lego® setem, tabletem a programovací aplikací. Bez toho bychom nemohli začít a zbytečně bychom se zdržovali následující lekce, pokud bychom tuto část podcenili. Čas běžel jako voda, ale stihli jsme postavit prvního základního robota KOLOTOČ.
Samotný kolotoč byl postaven během sekundy. Větší práce byla s tabletem, kde jsme se učili pracovat se stavebním návodem na robota a poté samotné programování. U kolotoče si děti osvojily základní programovací bloky motoru. Naučily se, jak připojit HUB (= říkáme tomu “mozek robota” ) k tabletu, díky němuž můžeme robotovi dávat pokyny, co dělat. Další programovací bloky byly použity START, RYCHLOST MOTORU, SMĚR OTÁČENÍ MOTORU, ZASTAVENÍ MOTORU. Naučili jsme se, jak změnit rychlost motoru i jeho směr otáčení. To bylo údivu, ale následující úkoly se najednou staly brnkačkou. Děti dokázaly kolotoč roztočit rychleji a poté zpomalit nebo naopak. Jednoduchým způsobem děti vyzkoušely zrychlení i zpomalení kolotoče, což využijí i u jiných robotů. Lego® panáčkům se hlava netočila.
Po této části lekce děti zapojily svou fantasii. Okolí kolotoče dostavěly na zábavný park. Na první lekci mě opět fascinovala dětská fantasie. Každý lunapark je obdivuhodný. Konstrukce kolotoče je originálem, došlo i k zastřešeným částem lunaparku atd atd atd. Posuďte sami z fotek z lekce. Jedním slovem PARÁDA.








Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika