Větrná elektrárna

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

dnešním tématem lekce byla větrná elektrárna. Na začátku jsme si vyjmenovali 4 základní přírodní živly a poté jsme specifikovali, které z nich využíváme k výrobě elektrické energie. Proudění vzduchu se využívá jako obnovitelný přírodní zdroj k roztočení vrtule větrné elektrárny. Seznámili jsme se s jednotlivými částmi větrné elektrárny a naučili jsme se slovo generátor i jeho nepostradatelný význam. Teorii jsme ukončili tím, jak se elektřina dostává až ke koncovým uživatelům. 

S tímto tématem jsme vyzkoušeli jinou aplikaci, kde děti našly stavební návod na robota vypadajícího jako větrná elektrárna. Ta nám posloužila si zopakovat programovací bloky z minulé lekce a přidali jsme k tomu ,,barevnou kostku,, , která svítila podle programu každého autora. Tato barevná kostka je schopna svítit pouze jednou zvolenou barvou, dá se i zhasnout. Vzhledem k tomu, že se skládá z 9 čtverečků, lze ji také naprogramovat tak, aby každý čtvereček svítil jinou barvou. Proto každá dvojice si vytvořila svůj vlastní vzor barev na barevné kostce. Také jsme si vyzkoušeli programovací blok náhodný výběr barvy na barevné kostce a naučili jsme se používat programovací blok časovač. Zeptejte se dětí, k čemu nám slouží. 😉 Děti také dokázaly využít opakovačky, kdy se elektrárna točila úplně do zblbnutí. Vítr totiž ještě nedokážeme zastavit na povel. 😂

Větrná elektrárna byla taková ,,holá stavba,,. Děti si podle své fantasie vyzdobily okolí robota podle svého uvážení. Oceňuji dostavění lopatek na vrtuli elektrárny, protože jsme si mohli názorně ukázat, jak se výkonnost samotné větrné elektrárny zvýší. Perfektní práce. 

Každá větrná elektrárna je označena signálním zařízením, aby do ní nenarazilo letadlo. Bylo tedy nezbytné, aby se barevná kostka vhodněji umístila  na elektrárnu tak, aby nedošlo ke srážce letadla a vrtule elektrárny. To se všem moc povedlo. 

Těším se na další lekci

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika