Zdravím rodiče zličínských programátorů,
tato lekce byla pro děti malým testem, zda si osvojily většinu dovedností, kterým jsme se první 4 lekce věnovali. Od minulé lekce pracuje každý samostatně se svojí krabicí Lega®, což je velmi výjimečné. Tématem lekce se stal vrtulník.
Řekli jsme si, proč vrtulník je druh rotorového letadla a proč musí mít ocasní vrtuli. V jakých profesích se tento typ letadla využívá. Museli jsme si objasnit, podle čeho a jak vrtulníky dělíme. Chvilku jsme diskutovali, zda vrtulník a helikoptéra znamená to samé. Novinkou pro děti byl řecký původ slova helikoptéra. Úplnou novinkou se stalo slovo heliport, přistávací plocha pro záchranné vrtulníky na střechách výškových budov.
Stavba samotného vrtulníku nebyla až tak složitá, protože nebyla úplně dokonalá. Základní robot měl dvoukřídlou vrtuli, která se musela přestavět na čtyřkřídlou. Vrtule helikoptéry byla poháněna elektromotorem. Aby mohl vrtulník bezpečně přistávat, měly děti možnost si nakreslit heliport. Někteří ho ovšem postavily z Lega®. Pohonem pro létání tohoto robota se stala dětská ruka. Byla zapotřebí nastavit program tak, aby se vrtule pomalu roztáčela do svého maxima na vzlet a poté ze svého maxima se zpomalovala na přistání.

Vrtulník bylo také potřeba vybavit termokamerou, která svítila oranžovou barvou a zakomponovat to do programu. Děti se s vrtulníky proběhly po zhasnuté školní chodbě a zkoumaly, zda termokamery zaznamenají něco živého. Termokamery zachytily paní hospodářku. 🤣





Co by to bylo za konstrukci vrtulníku, kdyby neměla rotor na ocasní vrtuli? Posledním úkolem bylo tedy rozpohybovat i ocasní vrtuli. Bylo potřeba se ,,zbavit,, termokamery, ale i to stálo za zážitek se s tímto vrtulníkem proběhnout po chodbě.



Hodnotit testovací lekci není a nebylo potřeba. Nedošlo k žádnému zaškobrtnutí. Děti jsou téměř dokonalé a VŠICHNI USPĚLI NA VÝBORNOU S ⭐️.
Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika