Vrtulník nebo helikoptéra?

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

tato lekce byla pro děti malým testem, zda si osvojily většinu dovedností, kterým jsme se první 4 lekce věnovali. Každý pracoval samostatně se svojí krabicí Lega®, tudíž neměl po ruce parťáka. Tématem lekce se stal vrtulník.

 Řekli jsme si, proč vrtulník je druh rotorového letadla a proč musí mít ocasní vrtuli. V jakých profesích se tento typ letadla využívá. Museli jsme si objasnit, podle čeho a jak vrtulníky dělíme. Chvilku jsme diskutovali, zda vrtulník a helikoptéra znamená to samé. Novinkou pro děti byl řecký původ slova helikoptéra. Úplnou novinkou se stalo slovo heliport, přistávací plocha pro záchranné vrtulníky na střechách výškových budov. 

Stavba samotného vrtulníku nebyla až tak složitá, protože nebyla úplně dokonalá. Základní robot měl dvoukřídlou vrtuli, která se musela přestavět na čtyřkřídlou. Vrtule helikoptéry byla poháněna elektromotorem. Aby mohl vrtulník bezpečně přistávat, měly děti možnost si heliport nakreslit. Raději ho ovšem postavily z Lega®. Pohonem pro létání tohoto robota se stala dětská ruka. Bylo zapotřebí nastavit program tak, aby se vrtule pomalu roztáčela do svého maxima na vzlet a poté ze svého maxima se zpomalovala na přistání. 

Vrtulník bylo také potřeba vybavit termokamerou, která svítila oranžovou barvou a zakomponovat to do programu. VELKÁ POCHVALA DNEŠNÍ LEKCE PATŘÍ ROBINOVI !!! Všechny inspiroval ke stavbě výškových budov a zpracování heliportu z Lega®. Sám postavil nemocnici s podzemními garážemi a heliportem na střeše.

Co by to bylo za konstrukci vrtulníku, kdyby neměla rotor na ocasní vrtuli? Posledním úkolem bylo tedy rozpohybovat i ocasní vrtuli. Bylo potřeba se ,,zbavit,, termokamery, ale i to stálo za ten zážitek. Koukněte.

Na závěr jsem jmenovala důležité úkony testovací lekce. Každý si sám pro sebe hodnotil, zda je má tzv. v malíku nebo v něčem má ještě mezery, na kterých je potřeba zapracovat. Proto je potřeba se dětí zeptat doma, jak v testu obstály. 😉

Těším se na další lekci. 

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika