Čarodějnice 1. díl

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů,

po podzimních prázdninách jsme se tak trochu vrátili k tématu Halloween. Inspirací pro dnešní projekt se stala zlá, čistokrevná a šílená čarodějnice z Harryho Pottera. Ano, ano, stavěli jsme čarodějnici.

Společnými silami jsme si vyprávěli kouzelný příběh Harryho Pottera a všech postav, bez kterých by tato pohádka nebyla pohádkou. Jsem ráda, že jsem si vědomosti rozšířila i o jiná jména čarodějů než je Brumbál a Voldermort. Voldermorta v pohádce milovala čistokrevná čarodejnice, Smrtijedka, která se vyžívá v bolesti a utrpení druhých.

My jsme Smrtijedce dovolili se usadit na koště, nohama se pořádně odpichovat pro vzlet a při letu pohybovat nohama na udržení rovnováhy. Stavba nebyla až tak složitá, ale pořádná ,,první zkušenost,, ve stavění s novou stavebnicí zabrala více času. Těsně před finálem dokončení čarodějnice musely děti kouzlit, aby měla Smrtijedka ruce. Následovalo zahřívání mozků ve dvojici vymýšlením programu. Opakuji 🫣: čarodějnice se musela odpichovat nohama, poté letět na koštěti a stabilitu udržovala ,,honkajícíma,, nohama ve vzduchu.

,,Co by to bylo za robota, kdyby se při letu nepohyboval po místnosti?“ stěžovala si skupina. I mě to napadlo při tvorbě tohoto projektu a stačilo mi 9 součástek, aby se robotovi hýbala i deska. Všichni se s vervou zhostili tohoto úkolu a nestihli jsme pořádně nic jiného do konce lekce. Jednotlivé díly stavebnice byly všude po lavici, protože nepasovaly, nefungovaly, chyběly ty pravé atd. Je pro mě težké Vám zprostředkovat, jak komplikované jsou začátky s něčím novým při získaných zkušenostech s něčím jiným i když tak podobným. I je pro mě težké Vám zprostředkovat tu vervu, se kterou děti pracují bez jakéhokoliv sebemenšího náznaku to vzdát. Síly ubívaly, čas se krátil … budeme pokračovat za týden. 😉

Příští lekci projekt budeme dokončovat, vylepšovat a slibujeme natočení videa. Díky všem nápadům dětí , co všechno by se dalo udělat a vyzkoušet s touto čarodějnici, mě inspirovalo k rozšíření tohoto projektu na 2 lekce.

Jedna dvojice dokázala projekt úspěšně dokončit!!! Děkuji kluci 👏🏻👍

Ostatní dvojice s vervou pracovali, jenom nestihli dodělat robota ke své spokojenosti. Tady je fotodokumentace.

Těším se na další lekci se stejným tématem v preciznějším zpracování.

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika