Zdravím rodiče zličínských programátorů,
je neuvěřitelné, že jsme se opět celých 90 minut věnovali čarodějnici.
Robota jsme měli na rozloženého na 3 díly, které jsme spojili jenom do sebe. Děti se věnovaly pohonu desky při letu čarodějnice. Měla jsem pocit, že půjde jenom o doladění, ale trochu jsem se mýlila. Někteří úplně přestavovali. K tomu se přidal úkol přidat čarodějnici svítící oči // baterku// lucerničku. Také jsme si vysvětlovali možnosti programování. Ve Sctratchi je nutnost tvořit nejjednodušší programy. Ukázali jsme si, jak lze elegantně naprogramovat pohybu nohou čarodějnice, který se potom probíhá zároveň s pohybem koštěte & motoru. Ukázali jsem si nové programovací věty. Ty nám dokáží změnit barevné podsvícení hlavního tlačítka HUBu. Pokud se na svítící oči použil senzor vzdálenosti, šlo pomocí programu ty oči rozsvítit 4 způsoby. Nakonec práce bylo ažaž. I s natáčením videa. 😉
Autorské zpracování podvozku desky bylo originálem. Jednotlivé konstrukce jsme si ukazovali a zhodnotily jsme 3 druhy konstrukcí. Všichni zvolili další motor pro pohon desky. Na motor byla umístěna konstrukce ozubených kol pohánějící kolo nebo na potom byly umístěné kola spojené gumičkou. Novou konstrukci bylo využití oboustranného pohonu motoru. Každý motor má na svých stranách možnost napojení kola, který je shodně poháněné. Také lze umístit kolo pod otáčející díl motorů a tím kolo rozpohybovat. Je jasné, když se deska napojení n 4 kola, že čarodějnice ,,poletí,, jako střela dopředu. Let koštěte jde navodit autentičněji, pokud deska není stranově vyvážená nebo se použije 3 bodový pohon desky bez přídavného motoru. Realizace svítících očí i lucerničky bylo také originálem.
Všechno je vidět na videu i na fotkách.





















Byla to pro děti zábavná i vyčerpávající lekce. Velká pochvala. Všechno zvládly na jedničku.
Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika