Zdravím rodiče zličínských programátorů,
týden uběhl jako voda a je tu další report z lekce Lego® robotiky. Tuto lekci jsme věnovali tématu automatické vstupní brány.
Do konstrukce byla zakomponována barevná kostka, se kterou už jsme pracovali. Tentokrát jsme ji nakombinovali s optickým senzorem, jehož funkce spočívala v rozpoznávání barev. Na základě rozpoznané barvy reagovala rozsvícením barevná kostka, aby návštěvník věděl, jestli může projít bránou s platným lístkem či nikoliv.
Přemýšleli jsme, zda automatickou bránu známe z reálného života. Děti se zamyslely a hned se dostavil výsledek. Tento princip fungování děti znají z parkovišť u obchodních center, při vstupu do bazénů, při otevírání hotelových pokojů, z letiště, ze zábavných parků apod.
Jakmile brána byla postavená, každý si vytvořil 3 druhy lístků. Barva lístku nesměla napovídat, o jaký druh lístku se jedná. Červená barva rozsvícené kostky znamenala neplatný lístek, zelená barva rozsvícené kostky znamenala platný lístek, žlutá barva rozsvícené kostky znamenala V.I.P. vstup a modrá barva rozsvícené kostky znamenala vstup s asistencí. Lego® panáčci se postavili do fronty s lístkama v ruce a snažili se projít branou. Těm to šlo, ale já musela hádat, jaka barva lístku bude jaký vstup a potom si to ověřit. 😂

Na co by nám byla vstupní brána, kdyby za ní nic nebylo. Děti dostavovaly objekt za branou. Vzniklo letní kino, botanická zahrada, bazén, relaxační park, parkoviště atd. Poznáte to?














Došlo i na programování grafu s počtem prodaných lístků. 👍 Míša si zaslouží VELKOU POCHVALU!!! Každý druh lístku měl i svůj zvukový doprovod, aby nevidomý člověk poznal, jaký lístek drží v ruce. Zavazovali jsme si oči a podle zvuku poznávali lístky. Opět skvělá práce👍.
Těším se na další lekcí
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika