Zdravím rodiče zličínských programátorů,
týden uběhl jako voda a je tu další report z lekce Lego® robotiky. Tuto lekci jsme věnovali tématu automatické vstupní brány.
Do konstrukce byla zakomponována barevná kostka, se kterou už jsme pracovali. Tentokrát jsme ji nakombinovali s optickým senzorem, jehož funkce spočívala v rozpoznávání barev. Na základě rozpoznané barvy reagovala rozsvícením barevná kostka, aby návštěvník věděl, jestli může projít bránou s platným lístkem či nikoliv.
Přemýšleli jsme, zda automatickou bránu známe z reálného života. Děti se zamyslely a hned se dostavil výsledek. Tento princip fungování děti znají z parkovišť u obchodních center, při vstupu do bazénů, při otevírání hotelových pokojů, z letiště, ze zábavných parků apod.
Jakmile brána byla postavená, každý si vytvořil 3 druhy lístků. Barva lístku nesměla napovídat, o jaký druh lístku se jedná. Červená barva rozsvícené kostky znamenala neplatný lístek, zelená barva rozsvícené kostky znamenala platný lístek, žlutá barva rozsvícené kostky znamenala V.I.P. vstup a modrá barva rozsvícené kostky znamenala vstup s asistencí. Lego® panáčci se postavili do fronty s lístkama v ruce a snažili se projít branou. Těm to šlo, ale já musela hádat, jaka barva lístku bude jaký vstup a potom si to ověřit. 😂

Na co by nám byla vstupní brána, kdyby za ní nic nebylo. Děti dostavovaly objekt za branou. Vznikla botanická zahrada, výstava masožravých kytek, laser game a restaurace. Poznáte to? Musím ocenit, jak děti fantasticky zpracovaly závory u vstupní brány, které nebyly součástí stavebního návodu.










Jak taková brána funguje pro nevidomé lidi? Stejně jako na přechodech pro chodce by asi měla mít nějakou zvukovou signalizaci. Proto každý druh lístku měl i svůj zvukový doprovod, aby nevidomý člověk poznal, jaký lístek drží v ruce. Zavazovali jsme si oči a podle zvuku poznávali lístky. Opět skvělá práce👍.
Těším se na další lekcí
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika