Zdravím rodiče zličínských programátorů,
datum 26/11/2024 se stalo výjimečné pro Lego® robotiku. Ptáte se proč? Protože obsah lekce vyplnil studentský projekt a celou skupinu vedl Vidorek.
Vidorek připravil komplet celou lekci pro své kamarády. Tématem se stalo POLICEJNÍ AUTO.
Téma si zvolil samostatně, policejní auto postavil podle sebe tzv. z čistého stolu, vytvořil program a já jsem byla nápomocna pouze v přípravě stavebního návodu pro skupinu, jak je na něho zvyklá.😉
V úvodu lekce jsme se dozvěděli, že téma robota bylo pro Vidorka jasné hned od začátku a během tvoření téma nezměnil. Zhotovit robota mu trvalo cca 75 minut. Policejní auto bude dvoupatrové se 4 sedačkami, může jezdit i maximální rychlostí, uveze i vězně a testování robota probíhalo nejvíc v předsíni. Všechny zvídavé otázky dětí byly bez váhání zodpovězeny. Dvě otázky byly spíš na mě než na autora projektu. Děti se ptaly, z kolika kostiček je robot složený a kolik stránek bude mít stavební návod. Odpovědí se nedočkaly. Počet stran v návodu jsem odhadla a počet kostiček jsem neměla odvahu ani odhadnout. Doplňuji: robot se skládal ze 113 kostiček a návod měl 31 stran.
Děti nebyly obsahem lekce nikterak zaskočení, přestože se dozvěděly, že program k robotovi jim nebude prozrazen a musí si ho vymyslet samy. S vervou se pustily do práce. Vidorek využil možnosti lektora, sledoval dění ve třídě, pomáhal dětem v případě nutnosti a připravoval stavbu policejní stanice na natočení videa.
Z mého pohledu tento robot na první pohled nepřipomínal typické policejní auto. O to víc důvtipnější to bylo a nemuseli jsme držet na uzdě svou fantasii při hraní. Bravo! Robot jezdil dopředu i couval, každý svítil na cestu. V rámci individuálních příspěvků vydával i zvuky. Všichni si díky konstrukci připomněli pohon auta pomocí gumičky. Celou lekci byla skupina kompaktní a spolupracující na vyplnění Vidorkových přání.














Prostor na lelkování opravdu v této hodině a půl nebyl. Na závěr jsme nevynechali bodové hodnocení projektu se slovním komentářem. Bodové rozpětí bylo 1-10 ( 1= vůbec nelíbilo, 10=maximálně líbilo. Výsledek: 8 ; 8 ; 6 ; 8 ; 10 ; 10 ; 9 ; 9; 10; 10; 10; 10; 10; 10; 10; 10* (pozn.: prémiová hvězdička). Velmi povedený projekt s nádherným hodnocením. Vidorek slyšel i větu: ,,Nejlepší lekce za celou dobu.” 👍
VELKÁ GRATULACE VIDORKU!!!
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika