Zdravím rodiče zličínských programátorů,
Zima, zima, přišla mezi nás … 😉 Proto i téma dnešní lekce bylo zimní. Stavěli jsme sněžné skútry.
V úvodní teorii jsme si přiblížili, co je sněžný skútr a kde se nejvíc využívá. Novinkou pro děti v tomto tématu byla oblast Laponska, polární oblasti Švédska a Finska, kde jsou sněžné skútry běžnými dopravními prostředky. Nacházejí se tam i upravené a značené dálkové trasy tzv. ARTIC TRAILS. Další zajímavostí byla skutečnost, jaké řidičské oprávnění je potřeba k tomu, aby člověk mohl takový sněžný skútr vůbec řídit. Také jsme si přiblížili jednotlivé druhy sněžných skútrů, od záchranných až po závodní, protože se konají světové závody v jízdě různého stylu na sněžných skútrech.
Motorové vozidlo určené k jízdě na sněhu děti bezproblémově postavily. V našem případě byl skútr poháněn elektromotory napojenými na kola. Ve skutečnosti je pohyb obvykle zajištěn pásy, ale ty my nemáme v setu. V přední části byly dvě lyžiny jako ve skutečnosti, jen se bohužel neotáčely. Sedačka pro řidiče samozřejmě nechyběla.
První jednoduchý program spočíval v jízdě dopředu. Bylo zapotřebí zajistit dostatečný výkon stroje v rychlosti motorů, aby byl skútr schopen překonat ,,kopec,, , vytvořený z kartónu. Měli jsme ve třídě 2 ,,kopce,, o různých výškách. Skútry se většinou zasekávaly před vrcholem, proto bylo zapotřebí upravit podvozek pro plynulejší jízdu. Všichni to bravůrně zvládly!!! Všechny postavené sněžné skútry plynule přejely obava dva kopce.👍 Výsledek snahy dětí se musel natočit pro rodiče i pro kamarády, kteří na lekci nebyli.
Následoval další programovací úkol. Děti musely naprogramovat jízdu skútru tak, aby objel židli kolem dokola. Byla to fuška, ale povedlo se opět všem!!! Juchúúúúúúúúú … Kdyby byl ve třídě sníh, možná by roztál od ,,zapálených mozkových závitů dětských hlav,,. 😂
Ani fotodokumentace pro archivaci nechybí ☺️.




Těším se na další lekci
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika