Lanovka

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

 V této lekci třídu vyplnilo téma lanovka. Úvodem jsme si řekli, co to je, co se po tažných lanech dá pohybovat a kde se lanovka nejvíc využívá. Zpravidla má lanovka dvě stanice: horní a dolní, ale existují lanovky i z mezizastávkami po trase. Vyjmenovali jsme si druhy lanovek jako pozemní, vysitou, kabinovou, sedačkovou atd.. Přiblížili jsme si rozdíly v jednolanové a dvojlanové lanovce a princip jejich fungování. Otázka zněla: ,,Máme v Praze nějakou lanovku?” Měla jsem na mysli pozemní lanovku vedoucí na Petřín. Ovšem první reakce dětí: ,,Máme, v zoo.” Tak na tu jsem si vůbec nevzpomněla já🫣.  

Robot byl postavený rychle. Zavěšená plošina pohybující se pomocí elektromotoru po dlouhé Lego® kostičce ve vzduchu. V programu jsme si vysvětlovali nové příkazové věty ovládající pohyb JEDNOHO motoru, naučili jsme se programovací blok časovače a opakovačky.

Aby to nebyla úplná nuda, děti si v polovině trasy lanovky postavily mezizastávku. Nastala další příležitost k představení programu. Museli jsme si především vysvětlit plánovanou jízdu lanovky. Dokázali jsme si matematicky odvodit, co v změnit v programu, aby lanovka zastavila právě v polovině dráhy, pokračovala v jízdě až do konce a zase zpět i s mezizastávkou.

Tím ale zábava nekončila. Naprogramovat jízdu do mezizastávky nevyplnilo čas do konce lekce. Děti se ještě naučily vkládat do programu hudbu. Na každé zastávce byl zvukový signál. 👏👍 Bravo!!!

Lekce se ukončila ztišením signálních zvuků zastávek. Měla jsem velkou radost, protože ve skupině panovala radost, jak se všem celý projekt povedl.  👏👍

Těším se na další lekci. 

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika