Trezor

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

 tématem lekce se stal trezor neboli sejf, jak si dlouho děti přály.

V teoretické části jsme si povídali o účelech využití sejfů a co všechno se v nich z bezpečnostních důvodů ukládá. Debatovali jsme nad tím, co by bylo pro nás důvodem k tomu, si sejf koupit do domácnosti, případně si ho pronajmout v bance. Sdíleli jsme si zážitky s trezory v hotelových pokojích. Nakonec jsme přemýšleli nad způsoby uzavření trezoru ( kód, klíč, otisk prstu, scan rohovky apod. ).

Samotný trezor byl postaven celkem rychle. Díky programu došlo k automatickému zamčení skříňky, které bylo doprovázeno obrázkem zamčeného zámku na HUBu. Odemčení trezoru nastalo po zmáčknutí jednoho z tlačítek na HUBu, kdy se obrázek zamčeného zámku změnil na zámek otevřený.

Toto řešení jsme zhodnotili nedostatečně bezpečné, proto bylo za úkol přeprogramovaní, aby pro odemčení trezoru bylo potřeba i mechanické pootočení kolečka vedle dveří trezoru. Díky tomu jsme si vyzkoušeli programovat podmiňovací větu. Naše první zkušenost. Ukázali jsme si nové programovací bloky, aby byla zachována jednoduchost programu a nedošlo k překombinování a tím k chybovosti programu.

Tato zkušenost děti inspirovala ve vymýšlení kombinací, jak bezpečněji trezor zavřít // otevřít // zavřít i otevřít atd.. Variant bylo opravdu mnoho.

Celou lekci jsme měli plné ruce práce, ale bezpečně jsme vstoupili do druhé poloviny kroužku 😉.

Těším se na další lekci.

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika