Zdravím rodiče zličínských programátorů,
před jarními prázdninami jsme volali jaro tématem dnešní lekce. Po této lekci jsou děti nabyté vědomostmi o motýlech. Sešli jsme se v komorním počtu, protože většina našich kamarádů schvátil moribundus.
Tentokrát byla zajímavější i úvodní teorie, ve které jsme si říkali jednotlivá vývojová stádia motýla: vajíčko-housenka-kukla-motýl, čím se vyznačují, jak dlouho trvají a co se v každé fázi děje. Děti odhadovaly, jak dlouho motýl žije a byly překvapené, že jsou to řádově týdny. Ukázali jsme si velikost rozpětí křídel největšího motýla světa. Povídali jsme si o tom, k čemu jsou nám motýli užiteční. Na závěr jsme se naučili poznávat nejznámější motýli vyskytující se v ČR.
Nenastalo ani zděšení dětí, když po teorii se dozvěděly, že robota budou stavět podle obrázku bez nápovědy potřebných kostiček. Stavební návod chyběl, proto se motýl stavěl podle finální fotky robota. Všem se motýl povedl postavit. V programu jsme se naučili, jak ovládat otáčení motoru o půlkruh, čtvrt kruh i ¾ kruhu vyjádřený desetinnými čísly. Motýl díky tomu létal od květiny ke květině, od květiny ke keři apod. Variant letu bylo mnoho, ani si všechny nepamatuji. Nad každou rostlinou se motýl zastavil, opyloval ji a pokračoval v letu.




OBROVSKÁ POCHVALA PŘÍTOMNÝM PRVŇÁČKŮM. TOUTO PŘEDPRÁZDNINOVOU LEKCÍ POCHOPILI UČIVO MATEMATIKY 3.TŘÍDY!!!ZVLÁDLI TO BEZ JAKÉHOKOLIV ZAVÁHÁNÍ. BRAVO, BRAVISSIMO!!! Kéž se jim motýl vybaví později v matematice a zaperlí před spolužáky.
Těším se na další lekci po jarních prázdninách.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika