Zdravím rodiče zličínských programátorů,
dnes jsme si hráli na přetahovanou s robotem, který nám připomínal zápasníka SUMO.
Zápasy sumo se odehrávají na ringu ,,dohjó,,. Jedná se o kruhové zápasiště o průměru 4,57m. Cílem zápasu je vytlačit soupeře na okraj ringu nebo ho donutit, aby se dotkl země jinou částí těla než je chodidlo. Snahou je tedy vyvést svého soupeře z rovnováhy. V našem případě jsme to nazvala HRA NA PŘETAHOVANOU.
Robot s velkým břichem držel před sebou ohnuté ruce. Pohyboval se pomocí 2 kol poháněných elektromotory. Sílu zápasníků ovládali autoři robotů pomocí programu, která spočívala s rychlosti elektromotorů.
Roboti se měli umísťovat do vytištěného kruhové ringu, kde byly vyznačena startovací značky, jenže já hlava děravá je nevzala.🫣 Proto jsme improvizovali na podlaze učebny. Naznačili jsme si start od spojnice lina, která se stala hodnotící čárou ve hře na přetahovanou. Roboti se rozjeli proti sobě a my už jsme jenom sledovali, který ze dvou zápasníků padne k zemi jako první.



Výsledek zápasu byl ovlivněn nejenom rychlostí elektromotorů, ale jak se do sebe navzájem zahákli, případně jak do sebe narazili. Mnoho zápasů končilo remízou, kdy oba zápasníci spadli na zem ve stejný moment. Fandilo se poctivě. Také jsme zkoušeli zápas se všemi přítomnými roboty.

Uteklo to jako voda a v rychlosti jsme fotili jednotlivé zápasníky. Bohužel jsme na jednoho zapomněli, omlouvám se. 🫣 Děti si vymysleli jména pro své zápasníky. Představuji Vám jednotlivce dnešní hry na přetahovanou.




Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
lektor kroužku Lego® robotika