Elektrorudlík

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

dlouho jsem přemýšlela nad názvem této lekce a nakonec se ujal název elektrorudlík. Po nápovědě děti hádaly, co budeme stavět. V možnostech byla taška na kolečkách, židle na kolečkách a mnoho dalších vtipných námětů. Nakonec to byl rudlík, který jsme měli i fyzicky v učebně na ukázku.

Stavěli jsme jednoduchého robota, který připomínal většině z nás rudlík na snadnější přemísťování nábytku// věcí// krabic. Někomu samotný robot připomínal ještěrku na převážení palet s nákladem. Ať už v robotovi uvidíte cokoliv, nebylo to to nejdůležitější téma lekce. 

Dnes jsme se většinu času věnovali programování jízdy vpřed a zatáčení, kdy robot obsahuje dva motory. Ty jsou potřeba sjednotit ve směru pohybu, aby nedocházelo k jejich protichůdnému otáčení. Tuhle záležitost už mají děti v malíku. Využili jsme nabytých zkušeností z projektu taxík, kdy se objížděla lavice do obdélníku. Zadali jsme si 3 tvary trajektorií, které museli děti naprogramovat.

OBROVSKÁ POCHVALA PATŘÍ ANETCE &MARTÍNKOVI. Svou pílí zvládli naprogramovat i bonusovou trajektorii. Všichni zvládli naprogramovat 2 dráhy ze 3, čtyři dvojice stihli naprogramovat všechny 3 trajektorie. Úchvatná práce všech!!!

U tohoto robota jsme si mohli vyzkoušet, jak se změní plynulost jízdy po výměně jednotek v programovacích blocích. Při změně úhlu zatočení a volbou konkrétního počtu rotací motoru došlo k plynulejší jízdě a realističtějšímu tvaru zatáčky. Byla to makačka, ale výsledek stojí za to!!! BRAVO!!!

Děti si samozřejmě dostavily rudlík podle sebe, aby byl schopný převést co nejvíce věcí. Děti se schodly na praktickém řešení: dostavět plošinu vepředu nebo vozík za rudlík. 

Těším se na další lekci. 

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotiky