Line tracer

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

na dnešní lekci jsme si postavili jednoduchého robota a hráli jsme si s ním. Po dlouhé době si děti větší čas hrály.  

Stavěli jsme Line Tracer. Robota, jehož pohyb je definovaný černou čarou a program definuje pouze rychlost motoru a směr. Veškerá práce robota spočívá v senzoru barev, který rozpoznává, konkrétně v našem případě, černou a bílou barvu. 

Řekli jsme si, kde se takový robot využívá a k čemu. Také jsme vymýšleli varianty, které by mohly ovlivnit funkčnost robota. Nápadů bylo mnoho😉. Nakonec jsme zhodnotili, že největší využití by bylo ve skladech e-shopů na převážení zboží do expediční místnosti. 

Snadno jsme robota postavili, konstrukce nebyla tentokrát složitá. Děti si praktický vyzkoušely konstrukci stabilizačního kola v zadní části robota, které se pohybovalo zprava doleva na otočném kloubu. Dráhy pro roboty byly z vytištěných papírů, naprogramovaly jsme samotného robota a hra byla zahájena. Pozorovali jsme pohyb robota, jak krásně kopíruje zatáčky 😉. Do programu jsme zahrnuli i jméno robota, které se zvětšilo přes celý displej tabletu při jeho spuštění. 

Dokonce jsme měli možnost vyzkoušet, zda robot chybuje v jízdě, když je černá čára poškozená ( má na sobě nečistoty nebo bílá odřená místa). To se nám potvrdilo. 

Přestože jsme se tentokrát na lekci drželi při zemi, o zábavu bylo postaráno👏. 

Těším se na další lekci. 

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika