Vozítko

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

dnešní lekci jsme pojali netypicky. Stavební návod i program byl připraven, ale program jsme si nevysvětlovali jako obvykle. Děti musely robota postavit, přečíst si program a zhodnotit, jestli bude dobře fungovat. 😉 Případné ,,záseky,, samostatně vyřešit.

Stavěli jsme VOZÍTKO. Dalo by se říci, že to bylo takové autíčko, které se ovládalo tlačítky na HUBu. Po stlačení levého tlačítka na HUBu jezdilo autíčko dopředu, před překážkou zabrzdilo, zacouvalo do zatáčky a rozjelo se rovně. Po stlačení pravého tlačítka na HUBu jelo autíčko jenom rovně a zabrzdilo před překážkou. Nikdo nemohl čekat, že program bude správně. Někdo i pře správně vysvětlení programu věřil, že to bude fungovat. Opravdu každý musel najít chyby v programu, aby autíčko jezdilo právě tak, jak jsem popsala v předchozích větách.  Většina kluků to měli raz dva. Někdo se nad tímto úkolem přímo zapotil. Přeprogramování zvládli všichni na výbornou.

U každého vozítka byla i překážka, která se využívala při testování. Nakonec se překážky vytvořily z Lego® krabic umístěných do čtverce. Uvnitř vytvořeného čtverce jsme zkoušeli, jestli je vozítko dobře naprogramované. Každá dvojice to zvládla!!! Zazněla i sebekritičtější hodnocení, že to nebylo úplně přesné. 🫣 Tento názor úplně nesdílím. Nad 100% přesností bychom strávili celý den.

Konstruktéři měli i čas na designové vylepšení samotného vozítka. Překvapivě dnes toho moc nevyužili.

Doufám, že i ostatní lekce budou bezproblémová jízda jako dnes.

Těším se na další lekci.

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika