Bludiště

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů, 

Tentokrát jsme si hráli víc než obvykle. Postavili jsme si stolní hru BLUDIŠTĚ, se kterou jsme si následně hráli až do konce lekce. 😉

Stolní hra se skládala z desky, po které se pohybovala zbloudilá kulička pomocí náklonu celé hry v ruce hráče. Kulička měla jasně daný start a cíl jízdy. Uprostřed desky byla ,,branka,, , kterou kulička musela projet. Aby cesta nebyla tolik jednoduchá, každý si do své hry dostavěl překážky podle vlastní fantasie. 

Každý náklon desky detekoval gyroskop uvnitř HUBu a barevná kostka se rozsvěcovala červenou barvou po dobu 0,2 sekundy. 

V programu jsme si vyzkoušeli, jak zaznamenávat počet náklonu během jedné hry. Výsledek se zobrazoval na tabletu v podobě barevného sloupce grafu i s číselnou hodnotu. Porovnávali jsme obtížnosti hry. Stavitelé vymysleli mnoho variant hry v různých obtížnostech.

Bonusovým úkolem bylo přidat do hry překážku ovládanou motorem. Překážka se hýbala v jasně daných intervalech a hráč musel ,,vychytat,, moment pohybu kuličky, aby jí tato překážka nezbrzdila. Bonusový úkol zvládli všichni a inspirovalo je to k vytváření dalších variant her. S každou těžší verzí hry se zvětšoval počet náklonů hráče. Pro mě nejtěžší variantu bludiště jsem dohrála s počtem 38 nákladů.

Hravou lekci jsme ukončili focením. 

Těším se na další lekci. 

Hanka Vítková 

lektor kroužku Lego® robotika