Pokračování Prime

·

·

Zdravím rodiče, 

během druhé lekce se dětem kouřilo z hlav, protože jsme měli plné ruce práce. Seznamovali jsme se s dalšími elektronický součástkami v setu.

OPTICKÝ SENZOR: rozeznává barvy a podle programu dokáže ,,divy,,. V našem případě se na konkrétní barvu zobrazoval konkrétní obrázek na HUBu. Některé obrázky měly i zvukový doprovod z přednastavených zvuků nebo i nahraných vlastním hlasem.

SENZOR VZDÁLENOSTI: reaguje podle přesné definice v programu. Tady jsme si zopakovali matematické pojmy jako větší // menší // rovná se. Ověřovali jsme, zda pohyb tohoto senzoru odpovídá vzdálenosti zadané v programu. V případě dosáhnutí zadané vzdálenosti, slyšeli jsme slabý sípavý zvuk u HUBu. Ujasnili jsme si jednotky, ve kterých jsme možnost uvádět vzdálenost v programu – % //cm // inch. Zkusili jsme si ověřit, že 1 inch = 2,5cm pomocí pohybu senzoru po pravítku. To se povedlo všem. 👏🏻👍 BOHUŽEL JSEM NESTIHLA UDĚLAT ANI JEDNU FOTKU 😢

TLAČÍTKO // SILOVÝ SENZOR: černá páčka, která citlivě reaguje na zmáčknutí. U této součástky je možnost 4 druhů stlačení, které závisí na tlaku stlačení, změně tlaku stlačení či pouze ,,brknutí,, do černé páčky. Velká novinka v elektronických součástkách. Poctivě se musela vyzkoušet, protože její citlivost je poměrně veliká a težké zjistit, co už je moc a na co ještě nereaguje. Děti si k HUBu připojily i motory, které ovládaly různých stlačením páčky. Kombinací byla nespočetně. Uffff… těžká práce. Děkuji Eričkovi a Lukymu, kteří mi připomněli, že nefotím. Proto tady jedna fotka je.

Ještě jsme se měli věnovat gyroskopu, ale to jsme vzdali. Děti už byly přehlceny informacemi. Gyroskop probereme v rámci robota.

Obávám se, že jsem skupinu otrávila nudným vysvětlováním na začátku. Slibuji, že další lekci už stavíme konkrétního robota!!! Už zítra. 😁👍

Já se těším na další lekci. 🫣

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika