Jízda ode zdi ke zdi

·

·

Zdravím rodiče zličínských programátorů,

dnešní lekci jsme zahájili netradičně. Rozdali jsme si program. Po jeho prozkoumání jsme si vysvětlovali, co nám program říká a zkoušeli jsme uhodnout, co budeme stavět za robota.

Věc, která bude poháněna 2 motory. Pojede dopředu a po stlačení tlačítka se otočí doprava. To celé zopakuje 3x tzn. 6 stlačení tlačítka a program se vypne. 🤷🏻‍♀️

V podstatě bylo všechno řečeno, aniž by byla známá podoba robota. Stavěli jste vozítko, kterého jsem pojmenovala BOOSTER. Booster je slovo mnoha významů, mezi které patří posilovač řízení. Pomocné zařízení v autě, díky němuž řidiči snadněji otáčí volantem při zatáčení. Diskutovali jsme nad pojmenováním tohoto projektu. Největší odborníci přes auta ze skupiny mi potvrdili, že takovéhle vozítko speciální pojmenování nemá a mohl by to být bourač.

Vozítko poháněné 2 elektromotory se stabilizačním prvkem v podobě otáčející se kuličky. V místě přední nápravy bylo tlačítko s nárazníkem, aby při nárazu došlo k jeho stlačení. Vozítko mělo oči, které se individuálně lišily podle zpracování stavitelů. Místo rovné střechy byla konstrukce připomínající dron nebo vznášedlo. Křížová stavba tyček s ozubenými kolečky. Při větších rychlostech docházelo k jejich roztočení vzduchem.

Zkoušeli jsme jezdit na chodbě ode zdi ke zdi na 3 plná kola. Koukněte. 😂

Booster zatáčel velmi dobře. Ovšem překážkou pro nesprávné zatočení byly spáry mezi dlaždicemi. Samozřejmě změna rychlosti měla vliv na úhel zatočení celého robota. To jsme si vysvětlovali na začátku u programu. Dokonalou jízdu jsme nestihli už natočit. Kluci si zkoušeli roboty posílat proti sobě, aby ,,čumáky,, do sebe narazili a otočili se.

Na konci lekce se vytvořila fronta na focení. Až teď jsem zjistila, že jsem nezvládla robota vyfotit všem ze 2 stran. Omlouvám se.

Těším se na další lekci.

Hanka Vítková

lektor kroužku Lego® robotika