Zdravím rodiče zličínských programátorů,
Tématem dnešní lekce byly 4 druhy vozítek. Důvodem tohoto tématu bylo, aby si děti vyzkoušely, jak s novou Lego® sadou pracovat při konstrukci robota na kolečkách. Nová sada neobsahuje ozubená kolečka, která byla u dětí tolik oblíbená.
Každý dostal záznamový arch testování. Po sestrojení vozítka podle návodu bylo za úkol sestavit program na jízdu vpřed, couvání, zatáčení a překonání překážky. Každé vozítko se testovalo, zda úkol splní. Autoři výsledky zapisovali do tabulky.
VOZÍTKO Č.1 : jednoduchý stroj se 2 koly a zadní oranžovou tyčkou. Ta sloužila jako stabilizační prvek, aby robot byl schopen jízdy. Pokud by tam oranžová tyčka nebyla, mozek robota by se otáčel o 360 stupňů a vozítko by nejelo.
VOZÍTKO Č.2 : pevnější konstrukce kol k mozku robota. V zadní části 2 lyžiny, které lépe kopírovali jízdu vozítka. Výsledný pohyb byl přesnější hlavně u zatáčení.
VOZÍTKO Č.3 : v zadní části otočné dvojkolo, zase stabilizační prvek. Vzhledem k domu, že zadní kola se dokázala otočit i na plochu disku, vozítko bylo schopné překonat vyšší překážku. ,,Nejdokonalejší,, konstrukce ze všech vozítek👍. To se zhodnotilo na závěr testování.
VOZÍTKO Č.4 : stabilizační prvek v zadní části vozítka byl nápomocný pří překonávání překážek, ale nebyl dostatečně funkční jako u vozítka č.3. Bylo to dané jeho tvarem a malou výškou. Zadní čtvereček se zasekával o vyšší překážky.
Nejtěžší úkol byl vytvořit fotodokumentaci všech vozítek. Stoprocentně se mi to nepovedlo, moc se omlouvám. SESTROJILI A OTESTOVALI VŠICHNI!!! Každý si občas svoje vozítko ozdobil. Určitě si děti svoje vozítka poznají, přestože jsou stejná.



















Mám pro Vás i výsledky testování. Velká pochvala všem.





Jedna dvojice si stihla postavit vlastní konstrukci zadní části vozítka. Koukněte na to.


Těším se na další lekci.
Hanka Vítková
Lektor kroužku Lego® robotiky